lv ru en
About the festival History Program News Contacts Sponsors Photo galleries
Subscription to our newsletter:
Twitter Facebook
Insbergs
23.Baltijas baleta festivāla meistarklase
Meistarklase notika Tāļa Sila studijā GRANDE (Kongresu namā)


26.03.2018
Video Youtubē: https://www.youtube.com/watch?v=N15Pil57pzc
23.Starptautiskā Baltijas baleta festivāla programmā – Francijas deju kompānija „Compagnie De Fakto” un „Ballet Hispanico” no Ņujorkas
Šonedēļ 23.Starptautiskais Baltijas baleta festivāls skatītājiem piedāvās divus ārkārtīgi interesantus kolektīvus – Francijas deju kompāniju „Compagnie De Fakto” un profesionālo latino stila baleta trupu „Ballet Hispanico” no Ņujorkas.
20.03.2018

20.martā LKA Teātra mājā „Zirgu pasts” ar dejas izrādēm Mazais pas de deux divatā” (Un petit pas de deux sur ses pas) un „Kabatlakatiņi” (The mouchoirs) viesosies Francijas deju kompānija „Compagnie De Fakto”. Izmantojot komisku tēlu duetu, Aureliēns Kairo (Aurélien Kairo) un Karla Polluksa (Karla Pollux) atklāj izrāžu veidošanas aizkulises, paverot skatam divu pievilcīgu dejotāju pirmos soļus dejas pasaulē – no mēģinājumiem līdz dejotāju atlasei, no iesildīšanās līdz skatuves baiļu un tehnisko ķibeļu pārvarēšanai. Savos dejas estētikas un aizraujošas horeogrāfijas meklējumos viņam ir izdevies apvienot hip-hop deju tehniku un kustības ar tādām balles dejām kā tango un valsis, kā arī ar dziesmām no Burvila (Bourvil, īstajā vārdā André Robert Raimbourg) repertuāra, tādējādi izveidojot izrādi, kas skatītājiem atklāj arī vienu no nozīmīgākajām franču mūzikas personībām. Deju kompānija „Compagnie De Fakto” ir dibināta 2002.gadā pēc Aureliēna Kairo iniciatīvas, iedvesmojoties un balstoties hip-hop kultūrā.
 
VIDEO no viņu priekšnesuma var noskatīties šeit:
https://www.youtube.com/watch?v=6QRlK559F_Y
 
Savukārt 21.martā VEF Kultūras pilī, 24.martā Rēzeknē, Latgales vēstniecībā GORS un 26.martā Ventspilī, teātra namā „Jūras vārti” viesosies latino stila profesionālā baleta trupa Ballet Hispanico (Ņujorka, ASV). Latvijas skatītājiem Ballet Hispanico prezentēs trīs iestudējumus: Linea Recta, Dnzon un Con Brazos Abiertos. Ballet Hispanico dibināts 1970. gadā un pamazām iegūst atzinību pasaules mērogā. Pašreizējais kompānijas direktors kopš 2009.gada ir Eduardo Vilaro, kurš sākotnēji 1985.gadā kompānijā iesaistās kā dejotājs. Interesanti, ka Eduardo Vilaro savas karjeras laikā dejotāja prasmes ir ieguvis Elvina Eilija (Alvin Alley) kompānijā Ņujorkā, kā arī ir ieguvis maģistra grādu Starpdisciplinārās mākslas jomā Kolumbijas Koledžā Čikāgā.  Vallero ir ne tikai horeogrāfs, bet aktīvs dejas politikas un izglītības aktīvists, piedaloties dejas padomēs, kā arī lasa lekcijas studentiem. Jāuzsver, ka Eduardo Vilaro vadītais Ballet Hispanico ir vadošā latino dejas kompānija pasaulē.
 
VIDEO no „Ballet Hispanico” uzveduma „Linea Recta” var noskatīties šeit: https://www.youtube.com/watch?v=hk2_jHdMB2M
 
Informācija par festivāla aktualitātēm pieejama mājaslapā www.ballet-festival.lv un Facebook / Starptautiskais Baltijas baleta festivāls.
 
Biļetes uz koncertiem var iegādāties „Biļešu Paradīzes” kasēs un www.bilesuparadize.lv
 
 
 
ABOUT BALLET HISPÁNICO
Ballet Hispánico, the premier Latino dance organization in the United States, brings individuals and communities together to celebrate and explore Latino cultures through dance. Whether dancing on stage, in school, or in the street, Ballet Hispánico creates a space where few institutions are breaking ground.
03.12.2018
The organization’s founder, National Medal of Arts recipient Tina Ramirez, sought to give voice to the Hispanic experience and break through stereotypes. Today, Ballet Hispánico is led by Eduardo Vilaro, an acclaimed choreographer and former member of the Company, whose vision of social equity, cultural identity and quality arts education for all, drives its programs.
Ballet Hispánico, a role model in and for the Latino community, is inspiring creativity and social awareness in our neighborhoods and across the country by providing access to arts education.
EDUARDO VILARO (Artistic Director & CEO, Choreographer) joined Ballet Hispánico as Artistic Director in August 2009, becoming only the second person to head the company since it was founded in 1970. In 2015, Mr. Vilaro took on the additional role of Chief Executive Officer of Ballet Hispánico. He has been part of the Ballet Hispánico family since 1985 as a dancer and educator, after which he began a ten-year record of achievement as founder and Artistic Director of Luna Negra Dance Theater in Chicago. Mr. Vilaro has infused Ballet Hispánico’s legacy with a bold and eclectic brand of contemporary dance that reflects America’s changing cultural landscape. Born in Cuba and raised in New York from the age of six, he is a frequent speaker on the merits of cultural diversity and dance education.
Mr. Vilaro’s own choreography is devoted to capturing the spiritual, sensual and historical essence of the Latino cultures. He created over 20 ballets for Luna Negra and has received commissions from the Ravinia Festival, the Chicago Sinfonietta, the Grant Park Festival, the Lexington Ballet and the Chicago Symphony. In 2001, he was a recipient of a Ruth Page Award for choreography, and in 2003, he was honored for his choreographic work at Panama’s II International Festival of Ballet. Mr. Vilaro was also inducted into the Bronx Walk of Fame in 2016 and was awarded HOMBRE Magazine’s 2017 Arts & Culture Trailblazer of the Year.

CHRIS BLOOM is from Fredrick County, VA where he began dancing at the Blue Ridge Studio for the Performing Arts and the Vostrikov Academy of Ballet. Chris graduated Summa Cum Laude from the Ailey/Fordham B. F. A. Program in 2012. In 2011, he joined Parsons Dance as an apprentice and continued to perform with Parsons as a guest artist for two years while also dancing with Lydia Johnson Dance, Thang Dao Dance Company, VonUssar DanceWorks, 360° Dance Theatre and the Peridance Contemporary Dance Company. Chris joined Ballet Hispanico in 2013 and has had the pleasure of originating roles in new works by Annabelle Lopez Ochoa, Edgar Zendejas, Miguel Mancillas, Fernando Melo, Michelle Manzanales, Gustavo Ramírez Sansano, and Eduardo Vilaro. In addition, he has performed in Nacho Duato’s Jardi Tancat and as Don José in Gustavo Ramírez Sansano’s CARMEN.maquia.

JARED BOGART is originally from Crystal River, FL and recently graduated with a BFA in Dance from Jacksonville University. He spent his early years training at his parents’ dance school in Crystal River, FL. He has trained during the summers at the Orlando Ballet School, Archcore40, Florida Dance Masters, and Florida Dance Festival. While in Jacksonville, Jared worked with artists such as Jennifer Muller, Robert Moses, Jennifer Archibald, and Stephanie Martinez. Jared is very excited to start his first season with Ballet Hispánico.

SHELBY COLONA is a 2013 graduate of The Ailey School’s Certificate Program. In 2011, she graduated from The High School for the Performing and Visual Arts (HSPVA) in Houston, TX. Shelby has had further training with Alonzo King LINES Ballet, Perry-Mansfield, and Complexions Contemporary Ballet. She has performed works by Robert Battle, Benoit-Swan Pouffer, Peter Chu, Nicholas Villeneuve, Billy Bell, Loni Landon, and has performed with companies such as Alvin Ailey American Dance Theater, Lunge Dance Collective, and BHdos before joining the Ballet Hispánico Company.

OMAR ROMÁN DE JESÚS began his formal training at School for the Performing Arts in Guaynabo, Puerto Rico. Omar was a member of Balleteatro Nacional de Puerto Rico from 2006-2011 and during this period, he won the Championship Cup and Gold Medal at the National Dance Competition in Puerto Rico. Omar's choreography has been recognized for its originality, and he has been praised for his ability to craft an emotional arc. He has presented his choreography at Baruch Performing Arts Center, Peridance Capezio Center, Sala Sinfónica Pablo Casals, Ailey Citigroup Theater, the 14 Street Y, The Joyce Theater and others. Omar has received awards from The Dance Gallery Festival and Reverb Dance Festival, and is thrilled to be a winning choreographer for the Joffrey Academy of Dance's 8th annual Winning Works Choreographic Competition. Additionally, he has been commissioned by Steps Repertory Ensemble, Instituto de Cultura de Puerto Rico, and recently, his new work, DANIEL, was commissioned by Parsons Dance for the Company's 2017 Joyce Season as part of its initiative to support emerging choreographers through David Parsons' GenerationNow Fellowship.

NICK FEARON began dancing at the age of ten in his hometown of San Antonio, Texas. Nick recently graduated from Point Park University earning his BFA in dance. At Point Park, Nick had the opportunity to perform works choreographed by David Parsons, Lar Lubovitch, Mark Morris, and Jose Limón. Since graduation, Nick was seen at Digifest dancing for Frankie Grande and has also danced professionally with Parsons Dance, Texture Contemporary Ballet, and Ballet Hispánico’s BHdos.

MELISSA FERNANDEZ is from Miami, FL and received her early training from Mencia-Pikieris School of Dance and New World School of the Arts where she graduated summa cum laude in 2008. In 2012, Melissa went on to earn her BFA in dance from The Juilliard School. Melissa has attended programs at American Ballet Theatre, Miami City Ballet, Complexions Contemporary Ballet, and Netherlands Dans Theater 2011, among others. In 2008, Melissa was selected as a modern dance Finalist in the National Foundation for Advancement in the Arts (NFAA) YoungARTS competition. She was also featured in the HBO series “Master Class.” Currently, Melissa is in her fifth season with Ballet Hispánico in New York City with whom she performs nationally and internationally as well as teaching workshops as part of their outreach initiatives. Melissa has also choreographed for and performed with the Peter London Global Dance Company in Miami, FL.

MARK GIERINGER began dancing at the age of 16 in Bellevue, NE. He graduated cum laude from the University of Missouri – Kansas City with a dual-emphasis BFA in ballet and modern. He attended Joffrey - New York & Kansas City Ballet’s Summer Intensives on full scholarship. Mark has performed works by K.T Nelson, Josh Beamish, Bernard Gaddis, Gary Abbott and Ray Mercer. He performed principal roles in Antony Tudor’s Dark Elegies and Continuo. Other roles include: Elegy Man in George Balanchine’s Serenade, and Puck in Benjamin Britten’s operatic setting of Shakespeare’s A Midsummer Night’s Dream. Mark has performed professionally with Seamless Dance Theater and Owen/Cox Dance Group in Kansas City.

JENNA MARIE began her dance training at Olga Kresin’s Ballet School in Philadelphia, PA and later attended the Philadelphia High School for the Creative and Performing Arts. She trained at The Ailey School as a scholarship student and was a member of the dance company Eleone Connections. Ms. Marie has participated in a number of dance competitions including the Youth America Grand Prix (where she was featured in the documentary “First Position”), the Barcelona International Dance Competition, and the Tanzolymp Danz Festival. She was a member of Ailey II, Nai-Ni Chen Dance Company, Zest Collective, Complexions Contemporary Ballet, The Metropolitan Opera, and MOMIX.

GABRIELLE SPRAUVE was born in Queens, New York and raised in Savannah, Georgia. She is a recent graduate of Marymount Manhattan College, where she earned her BFA in dance under the direction of Katie Langan. Gabrielle has performed works by Larry Keigwin, Alexandra Damiani, Norbert De La Cruz, Paul Taylor, Darrell Grand Moultrie, Adam Barruch, and Jo Strømgren. She has also performed at the American Dance Guild, the 92nd Street Y’s Fridays at Noon Series, and The Martha Graham Company’s University Partners Showcase. Gabrielle is honored and excited to be joining Ballet Hispánico in the upcoming season.

EILA VALLS is originally from Spain and graduated from RCPD Mariemma (Madrid, Spain) in 2010. She is the winner of the “Virginia Valero” extraordinary award in Madrid and the first place winner of the international competition “ Certamen de Danza Ciutat de Barcelona”, through which she was awarded a full scholarship to the Peridance Certificate Program (NYC) and Joffrey Ballet (Chicago). Since she moved to New York in 2011, she’s had the privilege to work with Peridance Contemporary Dance Company, where she has performed repertory from choreographers such as Igal Perry, Dwight Rhoden, Ohad Naharin, and Sidra Bell, among others. She has also danced under the direction of Manuel Vignoulle, Brice Mousset and Yesid Lopez, and has worked as a dancer/model for Adidas, Nike, and Under Armour.

DANDARA VEIGA was a scholarship student at The Ailey School in 2016/2017. She started her dance training at Projeto Social Primeiros Passos (Brazil), before training as a scholarship student at Escola de dança Ballerina (Brazil), Studio Margarita Fernandez (Argentina), Opus Ballet (Italy), and Annarella Academia Dr Ballet e Dança (Portugal). Dandara has participated in dance festivals all around the world and received scholarships with San Francisco Ballet and Ballet West. She has performed at events such as Vibe Competition (Montana/US), Assamblé International (Toronto/Canada), Harlem Arts Festival, and the Ailey Spirit Gala (New York/US). She has had the opportunity to work with names such as Charla Gen, Robert Battle, Caridad Martinez, Claudia Zaccari, Jean Emille, Ray Mercer, Raul Candal, and Melanie Futorian.

LYVAN VERDECIA was born in Havana, Cuba. He graduated from the National Ballet School of Cuba in 2013 and joined the ranks of the National Ballet of Cuba through December 2014, where he developed as a dancer and choreographer. He has had the opportunity to participate in festivals and has won gold and bronze medals at international competitions. He has shared the stage with Carlos Acosta in his Tocororo and with Viengsay Valdes in Annabelle Lopez Ochoa’s Celeste. In 2017, Verdecia was awarded a Princess Grace Award in Dance.

DIANA WINFREE grew up in Southlake, TX. She received her BFA from the University of Oklahoma, where she performed repertory by choreographers including Robert Battle, Martha Graham, and Alvin Ailey. Upon graduation, Diana danced three seasons with Thodos Dance Chicago where she premiered and toured works by KT Nelson, Lucas Crandall, and Anne Reinking. She most recently performed with local Chicago companies and artists such as LevelDance, Kristina Isabelle Dance Company, and Dance for Life Chicago.

____________________________________________________________________________________

ANNABELLE LOPEZ OCHOA (Choreographer) The Colombian-Belgian Annabelle Lopez Ochoa has been choreographing since 2003 following a twelve-year dance career in various contemporary dance companies throughout Europe. She has created works on fifty companies worldwide including Ballet Hispánico, Atlanta Ballet, Cincinnati Ballet, Compania Nacional de Danza, Dutch National Ballet, Finnish National Ballet, Royal Ballet of Flanders, Ballet du Grand Théâtre de Genève, Göteborg Ballet, Joffrey Ballet, BJM-Danse Montréal, New York City Ballet, Pacific Northwest Ballet, Pennsylvania Ballet, Tulsa Ballet, San Francisco Ballet and Les Grands Ballets Canadiens, to name a few.

Annabelle’s works have received numerous awards and accolades throughout Europe and the United States. In her first year as a full-time choreographer, she was described as a “rising star of the Dutch dance scene” (NRC Handelsblad). Only seven years later, the Temecula Performing Arts Examiner wrote, "Ochoa is truly a masterful choreographer with an edge for what dance can and should be in this constantly changing industry." In 2012, her first full length work, A Streetcar Named Desire, originally created for Scottish Ballet, received the Critics’ Circle National Dance Award for “Best Classical Choreography” and was nominated for the prestigious Olivier Award for Best New Dance Production the following year. Sombrerisimo, a piece commissioned by New York City Center’s “Fall for Dance” for Ballet Hispánico, was included in Dance Magazine’s “Best of 2013”. She also received critical acclaim for her original work, Broken Wings, created on English National Ballet, being listed as one of the best premieres of 2016 by Dance Europe, Pointe Magazine, and The Guardian.
MICHELLE MANZANALES (Choreographer) is a choreographer and dance educator originally from Houston, TX. She began working with Eduardo Vilaro in 2003 as a dancer for his company Luna Negra Dance Theater of Chicago, where she later became Rehearsal Director in 2006 and served as Interim Artistic Director 2009-2010. In 2007, Manzanales created Sugar in the Raw (Azucar Cruda) for LNDT which was applauded by the Chicago Sun-Times as “a staggering, beautiful, accomplished new work.” In 2010, her homage to Frida Kahlo, Paloma Querida, was hailed as a “visual masterpiece” by Lucia Mauro of the Chicago Tribune and was described by the Sun-Times as a “gorgeously designed, richly hallucinatory, multi-faceted vision of the artist…”. This dance isn’t just about one girl’s experience; it applies to everyone, of any gender, and of any culture,” said CriticalDance of Manzanales’s Con Brazos Abiertos (2017).

RAY DOÑES (Artistic Collaborator) graduated from Houston’s High School for the Performing & Visual Arts, as MUSICFEST’s 1st place scholarship winner for Dance, while studying extensively at the Houston Ballet Academy and the School of American Ballet (NYC). He then went on to attend Southern Methodist University on a full dance scholarship. Ray continued his studies and career in New York City, where he performed with A Few Good Men...Dancing! under the direction of Jeff Amsden, Jason Parsons Project, The Wes Veldink Movement and as guest artist for Poz Dance Theatre in Seoul, Korea. In 2003, Ray was the recipient of the Leo’s Silver Award for choreography at the Jazz Dance World Congress. Since then, Ray has performed with the Houston Metropolitan Dance Company, also serving as choreographer, the Houston Grand Opera, Houston Ballet, Hope Stone Dance Company, LeJazz Dance Company (Shreveport, Louisiana), Chorpus Christi Ballet (Texas), and Cecelia Marta Dance Company (New York City). In addition, Ray has taught and choreographed throughout the country and abroad in Italy, Mexico, Canada, Austria, and Korea. He is also a master teacher for the Youth American Grand Prix (Cordoba, Mexico) and served many years on faculty for Ben Stevenson’s Houston Ballet Academy, as well as choreographer of Houston Ballet II. Ray now resides in Chicago, where his most recent professional dance experience was with Thodos Dance Chicago and Luna Negra Dance Theater.

DANIELLE TRUSS (Costume Designer) is a freelance costume designer, seamstress, and tailor, originally from London, England. Danielle Truss is trained in Tailoring, Fashion, and Textiles and did an apprenticeship placement on Saville Row. She created costumes for Dangerous Liaisons at Grand Rapids Ballet and Bonzi at BalletX.

MICHAEL MAZZOLA (Lighting Designer) Michael Mazzola’s critically acclaimed lighting and scenery has been seen in venues all over the U.S., Europe and Asia, ranging from opera houses to amphitheaters to circus tents to hay barns. The three-time New York Dance and Performance Award winner has designed lighting and scenery for Oregon Ballet Theatre; Pacific Northwest Ballet; San Francisco Ballet, Whim W’Him of Seattle, Queensland Ballet, AU; National Ballet of Finland; Stuttgart Ballet; Grand Rapids Ballet; Ballet West; Ballet Nacional de Cuba; Trey McINTYRE PROJECT; The Washington Ballet; Houston Ballet; Rachel Tess Dance at the Wanås Foundation in Sweden, Baryshnikov Arts Center, NYC and LMCC’s River to River Festival; 3rd Rail Theater; Bebe Miller Company—with whom he has worked since the mid-eighties; and the Liz Lerman Dance Exchange. For the National Young Arts Foundation Michael has designed scenery and lighting for their 2015 and 2016 Miami Gala. For the 2015 and 2016 Presidential Scholars | Young Arts Awards of June 2015 and 2016 he designed lighting and media content at the Kennedy Center Concert Hall. This season sees him off to Italy for a whirlwind tour with Tulsa Ballet and Cuba for his second world premiere with Ballet Nacional de Cuba for Annabelle Lopez Ochoa and north to Winnipeg for the world premiere of a full length ballet with the Royal Winnipeg Ballet by James Kudelka among many others.

JOHAN RIVERA MÉNDEZ (Rehearsal Director) was born in San Juan, Puerto Rico. He began his dance training at the School for the Performing Arts, PR under the direction of Waldo Gonzalez. Johan graduated with his BFA from the New World School of the Arts in 2013. While there, he had the opportunity to perform the works of Robert Battle, Darshan Singh Bhuller, Peter London, Merce Cunningham, Michael Uthoff, and Kyle Abraham as well as simultaneously working with local dance companies in Miami, Florida. During his tenure with the Ballet Hispánico Company, Johan had the pleasure of performing the ballets of choreographers such as Annabelle Lopez Ochoa, Gustavo Ramírez Sansano, Pedro Ruiz, and Eduardo Vilaro. In addition, he was a vital member of Ballet Hispánico’s Education & Outreach teaching team while on tour and at home in NYC. Johan had the honor of mentoring and directing second company BHdos for the fall of 2016 before taking over as Rehearsal Director for Ballet Hispánico’s main company. Johan holds a MA in Executive Leadership from Liberty University.

JOSHUA PRESTON (Company Manager, Lighting Designer) hails from the verdant hills of Lexington Kentucky where he began his training in design, management and bourbon. Josh has had the pleasure of working with Ballet Hispánico for six years and is proud to call his colleagues family. Josh met Eduardo Vilaro on the windy stages of Chicago and has followed his remarkable vision ever since. Josh is eternally grateful to Eduardo for shepherding him as a designer and as a person. Josh has designed lighting for dance, theater, opera and his apartment. Josh also serves as a trophy artist/husband to his ever patient wife, Chloe.

DIANA RUETTIGER (Wardrobe Director, Costume Designer) has served as wardrobe supervisor for Luna Negra Dance Theater and Costume Designer for Dance for Life Chicago, Columbia College, and The Chicago Academy for the Arts. She has worked as stitcher and crew for the Joffrey Ballet and numerous Broadway touring shows. Ms. Ruettiger owned and operated a costume shop for 25 years before moving to New York to begin her tenure as Wardrobe Supervisor with Ballet Hispánico.

NATHAN K. CLAUS (Production Stage Manager) is in his fifth season as the stage manager for Ballet Hispánico. He has previously worked on Broadway with the productions of Priscilla Queen of the Desert, God of Carnage, The Norman Conquests and David Mamet’s November, and has worked with several other dance companies, including tours with Jennifer Muller/The Works. Hailing from Fargo, North Dakota, Nathan began studying ballet at Dancenter North in Libertyville, IL before obtaining a B.A. in Theatre from Millikin University in Decatur, IL, where he also studied dance, music, and education.

BOB FRANKLIN (Lighting Supervisor) is a lighting designer for theatre, dance, and more. Dance work includes Ballet Hispánico, Pilobolus, Kate Weare Company, and others. Associate/Assistant credits: The Color Purple, Noises Off! (Broadway). Peer Gynt, Men on Boats (Off-Broadway). Man of La Mancha, Luna Gale, Angels in America (Seattle). He also designs for corporate events and fashion.

23.Starptautiskā Baltijas baleta festivāla programmu papildina igauņu horeogrāfa izstāde, Izraēlas filma un franču dejas kompānija
23.Starptautiskais Baltijas baleta festivāls norisināsies no 9. līdz 28.martam,  piedāvājot izbaudīt ASV, Austrijas, Krievijas, Vācijas, Ķīnas, Francijas, Turcijas un, protams, Latvijas baleta mākslinieku sniegumu. Tā programmā iekļauta arī igauņu horeogrāfa Ilo Vilimā gleznu izstāde, franču dejas kompānijas „Compagnie De Fakto” izrāde „Zirgu pastā”, kā arī Izraēlas filma “Mr. GAGA” par Batsheva Dejas kompānijas mākslinieciskā direktora un pasaulslavenā horeogrāfa Ohada Naharina darbu.
 
Tradicionālais festivāla atklāšanas labdarības koncerts Rīgas Starptautiskajā dzelzceļa stacijā/ TC Origo notiks 9.martā.
 
12.martā Latvijas Nacionālajā operā norisināsies 23.BBF Galā koncerts, kurā uzstāsies vadošie solisti no pasaulslaveniem baleta teātriem, kā arī starptautisku baleta konkursu laureāti  no Krievijas, Ķīnas, ASV, Vācijas, Francijas, Austrijas, Turcijas.
 
14.martā Preiļu Kultūras centrā viesosies Džona Neimeijera Vācijas Nacionālais jaunatnes balets Bundes Jugend Ballett (Hamburga, Vācija). Rīgā viņu priekšnesums būs skatāms 12.martā notiekošajā Galā koncertā. Vācijas Nacionālo jaunatnes baletu 2011.gadā nodibināja pasaulslavenais horeogrāfs Džons Neimeijers (John Neumeier), kurš atrodas pasaulē vadošo baleta horeogrāfu trijniekā. Kompānijā darbojas astoņi profesionāli dejotāji. Viņi ir gan dejotāji, gan horeogrāfi, kas darbojas Hamburgas baleta centrā un bagātina  pilsētas un visas valsts dejas un kultūras ainavu. Viņi pārstāv septiņas dažādas nācijas un runā vienā – kustību – valodā. Viņi mīl deju un vēlas iejūsmināt, aizraut skatītājus, tādēļ viņi  dodas arī  pie tiem, kam nav iespēju noskatīties baletu: arabeska veco ļaužu pansionātā, Grand jete cietumā, piruetes darba pārtraukumā. Vairāk informācijas: http://www.bundesjugendballett.de/d/index.html
 
21.martā VEF Kultūras pilī, 24.martā Rēzeknē, Latgales vēstniecībā GORS un 26.martā Ventspilī, teātra namā „Jūras vārti” viesosies latino stila profesionālā baleta trupa Ballet Hispanico (Ņujorka, ASV). Latvijas skatītājiem Ballet Hispanico prezentēs trīs iestudējumus: Linea Recta, Dnzon um Con Brazos Abiertos. Ballet Hispanico dibināts 1970. gadā un pamazām iegūst atzinību pasaules mērogā. Pašreizējais kompānijas direktors kopš 2009.gada ir Eduardo Vilaro, kurš sākotnēji 1985.gadā kompānijā iesaistās kā dejotājs. Eduardo Vilaro savas karjeras laikā dejotāja prasmes ir ieguvis Elvina Eilija (Alvin Alley) kompānijā Ņujorkā, kā arī ir ieguvis maģistra grādu Starpdisciplināro mākslas jomā Kolumbijas Koledžā Čikāgā.  Vallero ir ne tikai horeogrāfs, bet aktīvs dejas politikas un izglītības aktīvists, piedaloties dejas padomēs, kā arī lasa lekcijas studentiem.  Mākslinieciskā vadītāja Eduardo Vilaro vadītā baleta kompānija Ballet Hispanico ir vadošā latino dejas kompānija pasaulē. Vairāk informācijas: https://www.ballethispanico.org/
 
20.martā LKA Teātra mājā „Zirgu pasts” ar dejas izrādēm „Mazais pas de deux divatā” (Un petit pas de deux sur ses pas) un „Kabatlakatiņi” (The mouchoirs) viesosies Francijas deju kompānija „Compagnie De Fakto”. Izmantojot komisku tēlu duetu, Aureliēns Kairo (Aurélien Kairo) un Karla Polluksa (Karla Pollux) atklāj izrāžu veidošanas aizkulises, paverot skatam divu pievilcīgu dejotāju pirmos soļus dejas pasaulē – no mēģinājumiem līdz dejotāju atlasei, no iesildīšanās līdz skatuves baiļu un tehnisko ķibeļu pārvarēšanai. Savos dejas estētikas un aizraujošas horeogrāfijas meklējumos viņam ir izdevies apvienot hip-hop deju tehniku un kustības ar tādām balles dejām kā tango un valsis, kā arī ar dziesmām no Burvila (Bourvil, īstajā vārdā André Robert Raimbourg) repertuāra, tādējādi izveidojot izrādi, kas skatītājiem atklāj arī vienu no nozīmīgākajām franču mūzikas personībām. Deju kompānija „Compagnie De Fakto” ir dibināta 2002.gadā pēc Aureliēna Kairo iniciatīvas, iedvesmojoties un balstoties hip-hop kultūrā.
 
No 14.marta VEF Kultūras pilī būs skatāma Vanemuines teātra baleta trupas bijušā baleta premjera, mākslinieciskā vadītāja un horeogrāfa Ilo Vilimā (Ulo Vilimaa) gleznu izstāde. Pirmie I. Vilimā mēģinājumi glezniecībā bija jau pagājušā gadsimta 70.gados (ainavas, portreti un franču impresionistu darbu kopijas). Pēc karjeras beigām Vilimā atsāka gleznošanu 2003.gadā, izveidojot savu stilu, ko varētu apzīmēt kā emocionāli ekspresīvu abstrakcionismu. Vilimā pirmā personālizstāde „Dvēseles cietums” notika 2004.gadā, tai sekoja „Dvēseles brīvība” 2006.gadā. Dažādas viņa izstādes notikušas Tallinā un Tartu, arī citās Igaunijas pilsētās un Zviedrijā. Vilimā gleznas var apskatīt arī Somijā, Zviedrijā, Itālijā un Lielbritānijā.
 
15.martā filmu klubā „Film NOIR” kinoteātra „Splendid Palace” telpās būs iespēja noskatīties Izraēlas neatkarīgās producentu kompānijas Heymann Brothers Films režisora Tomer Heymann filmu “Mr. GAGA” par Batsheva Dejas kompānijas mākslinieciskā direktora un pasaulslavenā horeogrāfa Ohada Naharina daiļrades stilu un tā attīstīšanu. Gaga ir kustību valoda, kur skolotājs vada dejotājus improvizāciju praksē, kas balstās uz skolotāja doto tēlu aprakstiem. Šīs improvizācijas palīdz dejotājam radīt un izteikt kustību ar katru ķermeņa daļu unikālā veidā, kas tiek ignorēts citās dejas tehnikās. Filma ir izrādīta Vācijā, Francijā, Itālijā, Zviedrijā, Somijā, ASV un Kanādā. Tā ir nominēta Eiropas filmu balvai, kā arī saņēmusi skatītāju balvas Reikjavīkā, Zviedrijā, Bulgārijā.
 
Vēl festivāla programmā paredzēta izstāde „Stils un elegance”  Mencendorfa namā (no 16.marta), kā arī muzikāli horeogrāfiskā fantāzija „Ugunī” ar LNO baleta mākslinieku piedalīšanos (pirmizrāde notika 2017.gada maijā).
 
Plašāka informācija par 23.BBF pieejama festivāla mājaslapā: www.ballet-festival.lv un Facebook.
 
Biļetes uz festivāla koncertiem var iegādāties „Biļešu Paradīzes” kasēs  internetā: www.bilesuparadize.lv un notikumu norises vietās.
 
23.Baltijas baleta festivāls ir sācies!
Piektdien, 9. martā, Rīgas Starptautiskajā dzelzceļa stacijā notika 23. Starptautiskā Baltijas baleta festivāla atklāšanas koncerts, kurā piedalījās Tāļa Sila studija "Grande, kas demonstrēja fragmentu no baleta "Īkstīte", "Riga City Jazz Dance", ansamblis "Karuselis", deju studija "Zadorenkna" un tautas deju ansamblis "Zelta sietiņš".

09.03.2018
"Kā allaž, festivāla atklāšanas koncerts atspoguļo baleta mākslinieka mobilo raksturu – vienmēr būt ceļā no izrādes uz izrādi. Atklāšanas koncerts dzelzceļa stacijā ir vieta Latvijas māksliniekiem, kuri pārstāv dažādus dejas un mūzikas mākslas žanrus, un tas vistiešākajā veidā parāda baleta mākslas pieejamību cilvēkam, jo stacija ir vieta, kurā apgrozās dažādu sabiedrības grupu pārstāvji," pauž Starptautiskā Baltijas baleta festivāla (BBF) direktore Lita Beiris.

Savukārt 12. martā, Latvijas Nacionālajā operā, norisināsies 23. BBF galā koncerts, piedāvājot baleta koncertprogrammu, kurā uzstāsies vadošie solisti no pasaulslaveniem baleta teātriem, kā arī starptautisku baleta konkursu laureāti no Krievijas, Ķīnas, ASV, Vācijas, Francijas, Austrijas , Turcijas.

 

Festivāla viesu uzstāšanos būs iespējams vērot ne tikai Rīgā: no 12. līdz 18. martam Džona Noimeijera Vācijas Nacionālais jaunatnes balets "Bundes Jugend Ballett" (Hamburga, Vācija) viesosies Preiļos un Rīgā.

Savukārt no 21. līdz 26. martam (Rīgā, VEF Kultūras pilī – 21. martā; Rēzeknē, Latgales vēstniecībā "Gors" – 24. martā, un Ventspilī, teātra namā "Jūras vārti" 26.martā) viesosies latino stila profesionālā baleta trupa "Ballet Hispanico" (Ņujorka, ASV). Latvijas skatītājiem "Ballet Hispanico" prezentēs trīs iestudējumus: "Linea Recta", "Dnzon" um "Con Brazos Abiertos".

Vēl festivāla programmā paredzēta "Vanemuines" teātra baleta trupas bijušā mākslinieciskā vadītāja Ulo Vilimaa izstāde VEF Kultūras pilī (no 14. marta), filmas "Mr. Gaga" par Izraēlas modernās dejas ģēniju Ohadu Naharinu demonstrēšana kinoteātrī "KSuns," Francijas laikmetīgās deju kompānijas "De Facto et Formation" izrāde LKA Teātra mājā "Zirgu pasts" (20. martā) un citas aktivitātes, kā arī muzikāli horeogrāfiskā fantāzija "Ugunī" ar LNO baleta mākslinieku piedalīšanos (pirmizrāde notika 2017. gada maijā).

Plašāka informācija par 23. BBF pieejama festivāla mājaslapā.

Biļetes uz festivāla koncertiem var iegādāties "Biļešu paradīzes" kasēs un internetā, kā arī pasākumu norises vietās.

 Plašāk - https://youtu.be/SAYyv6zPDkw




 

Baltijas baleta festivāla Galā koncerts
Pirmdien, 12.martā, Latvijas Nacionālajā operā norisināsies 23.Starptautiskā Baltijas baleta festivāla Galā koncerts, kurā uzstāsies vadošie solisti no pasaulslaveniem baleta teātriem, kā arī starptautisko baleta konkursu laureāti.
08.03.2018
 
Kā uzsver Baleta festivāla direktore Lita Beiris, Galā koncerts būs ļoti krāsains un kontrastains: „Šajā vakarā uz mūsu Opernama skatuves uzstāsies ukraiņu izcelsmes dejotājs Deniss Čerevičko no Vīnes Valsts operas, kurš sadejosies ar latviešu baleta zvaigzni un starptautisko konkursu laureāti Evelīnu Godunovu, Ankaras Valsts operas un baleta teātra solists Buraks Kajihans, kurš skatītājiem piedāvās Hamleta monologu no baleta „Hamlets” un Astora Pjacollas tango; Somijas Nacionālo baletu pārstāvēs Mihals Krčmars (Michal Krcmar) un Eun-ji Ha; Staņislavska un Ņemiroviča-Dančenko Muzikālo teātr (Krievija) – Oksana Kardaša un Dmitrijs Soboļevkis.” Koncertā uzstāsies arīdzan Pekinas Deju akadēmijas solisti, DžONA Noimaijera „Bundesjugendballet” (Hamburga) dejotāji, starptautisko konkursu laureāte Nikita Boris (ASV) un Panamas baleta solists Solieh Samudio, kā arī Rīgas Horeogrāfijas skolas audzēkņi.
 
Atgādinām arī, ka piektdien, 9.martā, ar tradicionālais atklāšanas labdarības koncertu „Deju virpulī” Rīgas Starptautiskajā dzelzceļa stacijā/ TC Origo tiks atklāts 23.Starptautiskais Baltijas baleta festivāls.
 
Festivāla atklāšanas koncertā piedalīsies  Tāļa Sila studija  „Grande, kas skatītājiem piedāvās fragmentu no baleta „Īkstīte”, tāpat ar priekšnesumiem priecēs „Riga City Jazz Dance”, ansamblis „Karuselis”, Deju studija „Zadorenkna” un Tautas deju ansamblis „Zelta sietiņš”.
 
„Šajā koncertā aicinām ikvienu iepazīt baleta un laikmetīgās dejas mākslas burvību. Kā allaž, festivāla atklāšanas koncerts atspoguļo baleta mākslinieka mobilo raksturu – vienmēr būt ceļā no izrādes uz izrādi. Atklāšanas koncerts dzelzceļa stacijā ir vieta Latvijas māksliniekiem, kuri pārstāv dažādus dejas un mūzikas mākslas žanrus, un tas vistiešākajā veidā parāda baleta mākslas pieejamību cilvēkam, jo stacija ir vieta, kurā apgrozās dažādu sabiedrības grupu pārstāvji,” pauž Starptautiskā Baltijas baleta festivāla direktore Lita Beiris.
 
 
 
 
Biļetes uz 23.Starptautiskā Baltijas baleta festivāla Galā koncertu un citiem pasākumiem vēl iespējams iegādāties „Biļešu Paradīzes” kasēs un internetā www.bilesuparadize.lv
 
Ballet Hispanico (Ņujorka, ASV)
21.martā Starptautiskajā Baltijas baleta festivālā viesosies latino stila profesionālā baleta trupa Ballet Hispanico (Ņujorka, ASV).
22.02.2018
 Latvijas skatītājiem viņi prezentēs trīs iestudējumus: Linea Recta, Dnzon um Con Brazos Abiertos. Ballet Hispanico dibināts 1970.gadā un pamazām ieguvis atzinību pasaules mērogā. Pašreizējais kompānijas direktors kopš 2009.gada ir Eduardo Vilaro, kurš sākotnēji 1985.gadā kompānijā iesaistās kā dejotājs. Eduardo Vilaro savas karjeras laikā dejotāja prasmes ir ieguvis Elvina Eilija (Alvin Alley) kompānijā Ņujorkā, kā arī ir ieguvis maģistra grādu Starpdisciplināro mākslas jomā Kolumbijas Koledžā Čikāgā.  Vallero ir ne tikai horeogrāfs, bet aktīvs dejas politikas un izglītības aktīvists, piedaloties dejas padomēs, kā arī lasa lekcijas studentiem.  Mākslinieciskā vadītāja Eduardo Vilaro vadītā baleta kompānija Ballet Hispanico kļuvusi par vadošo latino dejas kompāniju pasaulē, izpelnoties arī preses atzinību. „Beidzot var dzirdēt un redzēt Latīņamerikas pieredzi!” (The New York Times); „Ballet Hispanico 12 mākslinieki ir dāsni apveltīti ar spožu tehnisko un muzikālo izpildījumu laikmetīgās dejas jomā.” (The Washington Post); „Ņujorkas kompānija ar latinos garšu – Ballet Hispanico – dejo labāk kā jebkad...” (Backstage
Biļetes -  https://www.bilesuparadize.lv/en/events/event/62475


 
Ieskats 23. Starptautiskā Baltijas baleta festivāla preses konferencē
13.februārī viesnīcas "Gutenbergs" terasē norisinājās 23.Starptautiskā Baltijas baleta festivāla preses konference. Tajā par šā gada festivālu un tā aktualitātēm stāstīja festivāla direktore Lita Beiris, RD Izglītības, kultūras un sporta departamenta Kultūras pārvaldes priekšniece Baiba Šmite, ASV vēstniecības kultūras atašejs Raiens Pesekas, Gētes institūta direktors Arne Šneiders un Preiļu Kultūras centra direktors Guntis Skrimblis.
Atgādināsim, ka šogad festivāls tiks atklāts 9.martā ar tradicionālo labdarības koncertu Rīgas Starptautiskajā dzelzceļa stacijā (t/c "Origo").

FOTO: MĀRIS BARTULĀNS (Muzikaspasaule.lv)
Pateicība!
No visas sirds sakām LIELU PALDIES visiem mūsu atbalstītājiem, kuri palīdzēja tapt 22.starptautiskajam Baltijas baleta festivālam!
22.Starptautiskajā Baltijas baleta festivālā – muzikāli horeogrāfiskās fantāzijas „UGUNĪ” pasaules pirmizrāde
11.maijā Rīgas Latviešu biedrības namā varēs izbaudīt 22.Starptautiskā Baltijas baleta festivāla visintriģējošāko notikumu – muzikāli horeogrāfiskās fantāzijas „Ugunī” pasaules pirmizrādi. Šajā vakarā pirmo reizi baletā tiks izdejots sarežģītais Edgara un Kristīnes mīlas stāsts, kas top pēc Rūdolfa Blaumaņa lugas „Ugunī” motīviem. Ar šo izrādi noslēgsies šā gada Baltijas baleta festivāls.
Pie izrādes iestudēšanas strādā četri horeogrāfi: Lita Beiris (viņa ir arī Starptautiskā Baltijas baleta festivāla direktore), Regīna Kaupuža, kā arī Latvijas Nacionālā baleta solisti Baiba Kokina un Antons Freimans.
 
“Izrāde būs kā Blaumaņa domu, Jura Karlsona mūzikas un horeogrāfijas saplūšana uz vienas nots un viena emociju viļņa, no pagātnes uz šodienas realitāti,” par jauno izrādi stāsta klasiskā baleta oriģināliestudējuma idejas autore Lita Beiris, uzsverot: viņasprāt, šī Blaumaņa darbos aprakstītā tēma ir mūžīga, tālab viņai radusies doma to atspoguļot baletā. „Tēli mūsu izrādē iecerēti kā simboli, un visa radošā grupa apzinās, ka tā ir liela uzdrīkstēšanās – Blaumani uzvest baletā, šo dramaturģisko materiālu atdzīvinot laikmetīgā baleta izrādē,” atzīst Lita Beiris.
 
Savukārt Antons Freimans, kas atveidos Edgaru un ir viens no izrādes horeogrāfiem, neslēpj – darbs pie izrādes nav vienkāršs, un arī viņam pašam tas ir pārsteigums – vērot procesu un to, kā topošajā izrādē sadzīvo četru horeogrāfu temperaments.
 
Galvenajās lomās: Latvijas Nacionālā baleta solisti Margarita Demjanoka (Kristīne), Antons Freimans (Edgars), Annija Kopštāle (Matilde); izrādē piedalīsies arī Aleksandra Astreina, Māris Spriņģis, Kristapts Jaundžeikars. Par telpas vizuālo iekārtojumu un tērpiem rūpēsies māksliniece Anita Znutiņa, bet izrādes videonoformējums ir Alda Kopštāla pārziņā.
 
Atgādināsim, ka topošās izrādes izvēlētais spēles laukums ir Latviešu Biedrības nama skatuve, kur tikušas izrādītas visas  Rūdolfa Blaumaņa lugas.
 
Biļetes uz izrādi „Ugunī“ vēl var iegādāties „Biļešu Paradīzes“ kasēs un internetā: www.bilesuparadize.lv.
 
22.Starptautiskajā Baltijas baleta festivālā ar trim viencēlieniem Rēzeknē un Rīgā viesosies Pekinas Dejas teātris
22.Starptautiskā Baltijas baleta festivāla ietvaros 23.aprīlī Latgales vēstniecībā GORS Rēzeknē un 24.aprīlī Latvijas Nacionālajā operā ar trim modernā baleta viencēlieniem viesosies Pekinas Dejas teātra (Bejing Dance Theater) trupa. Skatītājiem tiks piedāvāti pasaulē augstu novērtētās un atzinību guvušās horeogrāfes Vangas Juaņjuaņas jaunākie viencēlieni Farewell shadows, Poison un Nightingale and the Rose, kas tapis pēc Oskara Vailda darba motīviem. “Šie viencēlieni katrs ir atšķirīgi, lai kopumā uzrunātu dažādu skatītāju profilu: gan jauniešus, gan seniorus, gan neoklasikas cienītājus un avangarda pielūdzējus,” pauž BBF direktore Lita Beiris, uzsverot – Pekinas Dejas teātra avangarda baleta programma ir šā gada festivāla galvenā izrāde, un sadarbība ar šo kompāniju iekļaujas Ķīnas, Centrāleiropas un Austrumeiropas Zīda ceļa platformas lokā, sekmējot valstu kultūras atpazīstamību.
No trim viencēlieniem, ko Pekinas Dejas teātris ved uz Latviju, trupas mākslinieciskā vadītāja Vanga Juaņjuaņa īpaši vēlas izcelt modernā baleta izrādi Lakstīgala un roze (Nightingale and rose), kuras pamatā ir Oskara Vailda pasaka. ““Lūk, tas patiesi ir īsts mīlētājs,”  Lakstīgala nodomāja. “Es dziedu par to, kas viņam liek ciest: kas man ir prieks, viņam – sāpes. Kāds brīnums gan ir mīlestība! Tā ir vērtīgāka par smaragdiem un dārgāka par cēlajiem opāliem. To nenopirkt par pērlēm un granātiem, un tirgus laukumā to velti meklēt. Tā nav iegūstama pie veikalniekiem, nedz arī zeltā atsverama! Tomēr Mīlestība ir pārāka par Dzīvību, un kas gan ir maza putna sirds pret cilvēka sirdi...””
 
Pekinas Dejas teātris (BDT) ir dibināts 2008.gadā,  un tas pārstāv moderno baleta žanru. BDT vada  horeogrāfe Vanga Juaņjuaņa (Wang Yuanyuan), kuras horeogrāfijas ir ieguvušas atzinību un augstu novērtējumu  starptautiskā vidē. Vanga Juaņjuaņa ir dzimusi un augusi Pekinā, un pašreiz ir viena no vadošajām Ķīnas modernā baleta žanra horeogrāfēm. Viņa lepojas ar savas zemes kultūru un tradīcijām, atspoguļojot savās horeogrāfijās Ķīnas tradicionālo dejas mākslu sinerģijā ar inovatīvu, pārdomātu, mūsdienīgu stāstījumu, scenogrāfiju, dejas tehniku un emociju izpausmi. Vanga dejo kopš desmit gadu vecuma. Pēc studijām Pekinas Deja akadēmijā, kur  viņa apguva  horeogrāfijas un strādāja par pasniedzēju, Vanga turpināja mācības Kalifornijas Mākslas institūtā  Losandželosas dejas skolā. 1998.gadā Vanga Juaņjuaņa ieguva Ķīnas nacionālā baleta horeogrāfes statusu. Viņas vārds un izrādes ir atpazīstamas pasaules mērogā: Vangas horeogrāfijas ir rādītas ASV, Krievijā, Korejā, Francijā, Bulgārijā, Dānijā, Singapūrā, Grieķijā, Nīderlandē, Vācijā, Itālijā, Lielbritānijā, Brazīlijā un Mehiko.  Vieshoreogrāfes statusā Vanga ir strādājusi Ņujorkas pilsētas baleta horeogrāfijas institūtā, Honkongas performanču mākslas akadēmijā, Dānijas Karaliskajā baletā un Šanhajas baletā. Vanga Juaņjuaņa ir ieguvusi balvu “Labākais horeogrāfs” Varnas Starptautiskajā baleta konkursā Bulgārijā. Vangas Juaņjuaņas pazīstamākās izrādes ir “Hamlets”, ar kuras fragmentu BDT mākslinieki uzstājās 21.Starptautiskā Baltijas baleta festivāla Gala koncertā 2016.gada aprīlī; “Zelta Lotoss”, kura liecina par horeogrāfes uzdrīkstēšanos, jo izrādes erotiskais stāsts un izpildījums izraisīja pretenzijas Ķīnas varas iestādēs, kā arī  “Mīlestības krāsas”, “Raža”, “Sapnis”.
 

Jāpiebilst, ka pēc viesošanās 22.Starptautiskajā Baltijas baleta festivālā Pekinas Dejas teātris ar viesizrādi dosies uz Tartu, Vanemuines teātri, tādējādi Latvijas un Igaunijas skatītājiem būs iespēja piedzīvot izcilas un talantīgas horeogrāfes izrādi, kā arī Baltijas valstu kultūras telpa tiks bagātināta ar spožu mākslas notikumu. Vairāk informācijas par Pekinas Dejas teātri var atrast šeit: www.beijingdancetheater.org.

 
 
Biļetes uz Pekinas Dejas teātra izrādēm var iegādāties “Biļešu Paradīzes” kasēs un www.bilesuparadize.lv.
22. Starptautiskais Baltijas baleta festivāls piedāvās aizraujošus Čikāgas, Pekinas un Itālijas deju kompāniju priekšnesumus
Šā gada pavasarī – no 7. līdz 24.aprīlim – jau 22.reizi norisināsies Starptautiskais Baltijas Baleta festivāls, skatītājiem piedāvājot izrādes Rīgā, Rēzeknē, Preiļos un Ventspilī. Festivāla devīze joprojām ir “No klasikas līdz avangardam”, savukārt šā gada tēma ir “Mīlestība”, lai pasaulē un cilvēkos vairotu labo, skaisto, cildeno un mūžīgo.

Kā informē festivāla direktore Lita Beiris, šā gada festivāla īpašie viesi ir Pekinas Dejas teātris un Džordāno Čikāgas džeza dejas kompānija. Tāpat festivāla programmā paredzēts tradicionālais atklāšanas koncerts Rīgas Starptautiskajā dzelzceļa stacijā (t/c ORIGO), festivālam veltītā izstāde Galerijā Centrs, Zviedrijas kino vakars  kā arī citas aktivitātes.

 

Jāpiebilst,  ka tieši Pekinas Dejas teātra avangarda baleta programma, kas 24.aprīlī būs skatāma Latvijas Nacionālajā operā, ir šā gada festivāla galvenā izrāde, un sadarbība ar šo kompāniju iekļaujas Ķīnas, Centrāleiropas un Austrumeiropas Zīda ceļa platformas lokā, sekmējot valstu kultūras atpazīstamību. Pekinas Dejas teātris ir dibināts 2008.gadā, un tas pārstāv moderno baleta žanru. BDT vada  horeogrāfe Vanga Juaņjuaņa (Wang Yuanyuan), kuras horeogrāfijas ir ieguvušas atzinību un augstu novērtējumu starptautiskā vidē, visos pasaules kontinentos. Dejas teātra programmā ir  trīs  viencēlieni, kas katrs ir atšķirīgi, lai kopumā  uzrunātu dažādu skatītāju profilu: gan jauniešus, gan seniorus, gan neoklasikas cienītājus un avangarda pielūdzējus,” pauž festivāla direktore. Baudīt šo izrādi būs iespējams arī 23.aprīlī Rēzeknē, Latgales vēstniecībā GORS. Abās izrādēs skatītājiem tiks  piedāvātas Vangas Juaņjuaņas jaunākās horeogrāfijas “Farwell shadows”, “Poison” un  “Nightingale and the Rose” (pēc  Oskara Vailda darba motīviem). Vairāk informācijas par Pekinas Dejas teātri var atrast šeit: www.beijingdancetheater.org.

 
Savukārt 1963.gadā dibinātā Džordāno Čikāgas dejas kompānija (Giordano Dance Chicago, GDC) ir Amerikas oriģinālā džeza dejas kompānija, kas apbur skatītājus dažādās pasaules valstīs ar spēcīgu dinamiku un daudzveidīgu repertuāru. Horeogrāfijas atspoguļo inovatīvas džeza ekspresijas. Noskatīties viņu priekšnesumus varēs 9.aprīlī Preiļu novada Kultūras centrā,  11.aprīlī Ventspils teātra namā “Jūras Vārti”,  13.aprīlī Rīgas Kongresu namā,  tāpat paredzēts, ka 10.aprīlī notiks Čikāgas deju kompānijas baletmeistara vadītā meistarklase dejotājiem un baleta māksliniekiem. Vairāk informācijas par Čikāgas džeza dejas kompāniju var atrast šeit:  http://giordanodance.org/history.html
 
Šā gada festivāla īpašais pārsteigums būs itāliešu horeogrāfes Benedetas Capanas (Benedetta Capanna) izrāde “Saknes” – veltījums viņas vecmāmiņai, kādreizējai Latvijas baleta solistei Mirdzai Kalniņai. Šī izrāde notiks 23.aprīlī Kultūras akadēmijas Teātra mājā  “Zirgu pasts”.
 
“Un, protams, jau tradicionāli notiks festivāla Atklāšanas koncerts Rīgas Starptautiskajā dzelzceļa stacijā t/c ORIGO, kas šogad ieplānots 7.aprīlī. Tajā skatītājiem tiks piedāvāta mūzika, dziesma un deja,”  uzsver festivāla direktore Lita Beiris.
 
Festivālu īsteno sabiedriskā labuma statusa bezpeļņas organizācija “Dejas varavīksne.” Kā uzsver Lita Beiris, festivāls turpina īstenot savu uzstādījumu – bagātināt Latvijas kultūras telpu, popularizēt profesionālā baleta mākslu, izglītot iedzīvotājus par jaunākajām tendencēm klasiskajā un modernā baleta mākslā, kā arī organizēt labdarības akciju sociāli mazaizsargātajām grupām.         

 
Biļetes uz 22.Starptautiskā Baltijas baleta festivāla izrādēm un koncertiem jau drīzumā varēs iegādāties “Biļešu Paradīzes” un “Biļešu Servisa” tīklā.
 
ARCHIVE
Read previous years info ...